Usměj se, je to zdarma
Na Gymnáziu Josefa Ressela v Chrudimi se v úterý konala první fáze projektu Štěstí v akci. Studenti se zúčastnili přednášky o marketingu a reklamě a následně workshopů, na kterých tvořili reklamy na věci za peníze nedosažitelné.
V úterý 22. února 2012 se studenti setkali s odborníky na marketing a design. Majitel reklamní agentury Leoš Motl ve své přednášce hovořil o reklamě jako takové. Zdůraznil také, že nic není pravda, ničemu se nesmí věřit, dokud se o tom člověk sám nepřesvědčí. Odborník na marketing Michal Zachar představil psychologii barev, jejich působení na vnímání člověka a také využití v marketingu.
Studenti tak měli možnost nahlédnout do zákulisí výroby reklamy. „Pokud jsme jen jednomu člověku pomohli se na věc podívat jinak, mělo to smysl,” hodnotí svoji účast na projektu oba přednášející. O štěstí Michal Zachar soudí, že „není nikdy o tom, co je vně nás, ale uvnitř nás. Učme se od dětí, ty jsou šťastné proto, že jsou.”
Nabyté informace z přednášek studenti prakticky využili druhý den při kreativních workshopech, na kterých vytvářeli slogany podle metodiky holandské Loesje a plakáty a video spoty s reklamou na věci zadarmo. Projekt vyvrcholí v pondělí 27. února odpoledne na náměstí v Chrudimi, kde budou studenti „prodávat” inzerované nekomerční hodnoty. Výstupy z workshopů budou příští týden zveřejněny v ulicích Chrudimi a v médiích.
Přednášky a workshopy byly první fází projektu Štěstí v akci, který si klade za cíl propagovat neocenitelné a proto často opomíjené hodnoty, a tím poukázat na absurditu komerční reklamy. Projekt je financován z Nadace O2 Think Big, která podporuje neziskové projekty mladých lidí. Více informací o projektu naleznete na www.stestivakci.ic.cz, na www.o2thinkbig.cz a na Facebooku.