Pardubice čekají v Lize mistrů Davos a Färjestad
Těžké, ale zároveň divácky přitažlivé soupeře získali do základní skupiny Ligy mistrů hokejisté HC ČSOB Pojišťovna Pardubice. Východočeši pojedou do Švédska a Švýcarska, v prestižní evropské soutěži se utkají s týmy Färjstad BK a HC Davos.
O rozdělení týmů do šestnácti skupin hokejové Ligy mistrů rozhodli Dominik Hašek a Robert Reichel na středečním losování v pražské O2 areně, Pardubice byly nasazeny do druhého koše z celkové 21. pozice celého osudí.
„Není to sportovně úplně jednoduchá skupina. Věřím, že máme pro fanoušky atraktivní soupeře. Švédské kluby patří k nejlepším v Evropě a Davos? Tak to je skvělý soupeř nejen z důvodu, že zde působil Petr Sýkora,“ řekl majoritní vlastník klubu Roman Šmidberský po losovacím aktu.
Při pohledu do ostatních skupin je jasné, že ta pardubická patří sportovně k nejlepším a dá se očekávat, že také k nejvyrovnanějším. Pardubice v moderní éře s Färjestadem nikdy nehrály, poslední vzájemný souboj s Davosem vyhrály na jeho ledě 3:1 na Spenglerově poháru v roce 2007.
Zápasy českých klubů budou vysílat televizní stanice Sport1 a Sport2. „Všichni věříme, že fanoušci dorazí na naše domácí zápasy do Tipsport areny nás podpořit. Máme opravdu atraktivní soupeře,“ poznamenal Roman Šmidberský.
Pikantní duel v rámci Ligy mistrů čeká hlavně na pardubického útočníka Petra Sýkoru, který v Davosu působil v sezoně 2008/2009 a letech 2010 až 2013 a pomohl mu vyhrát dva mistrovské tituly (2009 a 2011). „Nejen pro Petra se jedná o velikou motivaci. Náš společný cíl je jednoznačný: chceme postoupit do play off Ligy mistrů. Uvědomujeme si, že to není jednoduché, soupeři mají vysokou kvalitu, ale to nic nemění na našich plánech. A samozřejmě musíme zahrát dobrý hokej,“ doplnil Roman Šmidberský.
Zástupci všech třech klubů již předjednaly termíny konání vzájemných zápasů, ty musí potvrdit včetně hracích časů vedení soutěže. „S kolegy z Davosu a Färjestadu jsme se poměrně rychle shodli, čekáme na potvrzení konkrétních hracích dnů a časů začátků utkání, které s ohledem na televizní přenosy nemůžeme ovlivnit. Myslíme v první řadě na naše fanoušky, abychom v Tipsport areně hráli v atraktivních termínech a naše fanklubáky, kteří určitě budou chtít uspořádat výjezd do Davosu, tak aby se zápas ve Švýcarsku konal ve vhodný termín,“ řekl marketingový manažer klubu Jan Kratochvíl.