Pondělí, 16.9.2024

Knižní tip: Zářivý anděl (recenze)

Zářivý andělPo střetu s nechvalně proslulým jemenským teroristou známým Panter odešel John Corey od protiteroristické operační skupiny a vrátil se domů do New Yorku, kde přijal zaměstnání u Diplomatické dozorovací služby. Ta je sice považována za „oázu klidu“, Corey je ovšem rád, že se vymanil z moci FBI a její ubíjející byrokracie. Zároveň si nicméně uvědomuje něco, čeho si nejvyšší americké kruhy dosud nevšímají: velice akutní hrozbu představovanou novým rozmachem Ruska. Sledování ruského špeha Vasilije Petrova, kryjícího se za diplomatickou funkci při OSN, zdánlivě představuje pouze další rutinní úkol, když však Petrov záhadně zmizí z večírku ruského oligarchy na Long Islandu, nabere operace dočista jiný spád. Co a proč Rusové chystají? Podaří se ruského špióna najít a zastavit, než bude pozdě? Nebo Corey konečně narazil na soupeře, kterému nestačí? Schyluje se k nejničivějšímu útoku, jaký kdy Amerika zažila…

DeMillův mrazivý a prorocký román proniká pod povrch nové studené války…a v hledáčku teroristů se znovu ocitá Manhattan.

„Když se blížíš k podezřelému, dávej pozor na jeho ruce. Ruce zabíjejí. I kdyby to byl oživlý Gándí, tak ať drží pazoury tak, abys na ně viděla. Chovej se zdvořile. Chovej se profesionálně. Ale u každého, na koho narazíš, měl plán, jak bys ho zabila.“

Zářivý anděl je jedna z těch knih, které když začnete číst večer v posteli, abyste si unavili oči, čtete až do rána. Je čtivá od první stránky – jde se na věc, útok je zahájen. Tedy s mírným intermezzem při sledovačce v autě, kdy jsem se musela do čtení doslova nutit.
Má vynikající zápletku, propracované postavy a, navzdory závažnosti tématu a situaci, je nesmírně vtipná. Miluju kousavý humor a ironii Johna Coreyho (alias Johnyho Deppa).
Během čtení knížky jsem se nečekaně dobře bavila. Ať už za to může autorův styl, setkání „Bondových holek“ či vynikající překlad. Řekněte mi upřímně, kdy naposledy jste četli v knize slovo „paňáca“. Během přestřelky. U tikající bomby.

„Poceluj moju žopu!“, polib mi prdel.
„Co jsi říkal?“
„Popřál jsem jim pěkný den.“

Nelson DeMille odpravuje mé oblíbené postavy (nechci nic prozrazovat, ale na mysl se mi stále vrací jedno jméno) stejně chladnokrevně, jako George R. R. Martin. Ovšem ze všeho nejvíc mi jeho styl připomíná Dana Browna. Scény jsou procítěné a čtenář se s postavami velice rychle zosobní. Okolnosti jsou popsány tak, že se přímo míhají před mýma očima a já se cítím, jako bych sledovala film. Vlastně si tuto knihu dokážu představit na stříbrném plátně jako kasovní trhák.

Kromě slova „paňáca“ mě autor dostal také použitím švýcarského nože. To jsem naposledy viděla v MacGyverovi. A navíc jsem se díky němu dozvěděla, že „Haná“ znamená arabsky štěstí. A dostalo se mi ponaučení, že bych se nikdy, NIKDY, neměla nechat skupinově fotit. Jen tak pro případ.

„Tři lidé udrží tajemství, pokud jsou dva z nich mrtví.“

Zářivého anděla rozhodně stojí za to si přečíst.
Skýtá v sobě překvapivě dobrou zápletku popsanou až neuvěřitelně čtivým jazykem. Navíc vám garantuji, že vás párkrát dostane chladnokrevnost, osudovost a vtipnost jistých pasáží. Inu, je to docela bomba.

O autorovi:

Nelson Richard DeMille (1943) se narodil v New Yorku. Stal se poručíkem americké armády (1966–1969) a zúčastnil se bojů ve Vietnamu jako velitel pěchotní čety 1. divize kavalerie. Byl vyznamenán Leteckou medailí, Bronzovou hvězdou a Vietnamským křížem za statečnost. Dosáhl univerzitního titulu v oboru politických věd a historie. Rané DeMillovy knihy jsou detektivky z prostředí New Yorku. Jeho prvním velkým románem byl titul By the Rivers of Babylon (1978). DeMille je členem amerického Cechu autorů, organizace Mystery Writers of America a americké Menzy.

Název knihy:                     Zářivý anděl
Zářivý anděl
Autor:                                  Nelson DeMille
Překladatel:                       Pavel Bakič

Žánr:                                   Krimi a thrillery
Rok vydání:                       2016
Počet stran:                       362
Nakladatelství:                  Kniha Zlín

EAN:                                   9788074734649
ISBN:                                  978-80-7473-464-9

E-shop:                               kniha – http://www.KnihaZlin.cz

{source}[[div data-configid=”0/38546303″ style=”width: 600px; height: 456px;” class=”issuuembed”]][[/div]][[script type=”text/javascript” src=”//e.issuu.com/embed.js” async=”true”]][[/script]]{/source}

KNIHA ZLÍNNakladatelství KNIHA ZLÍN
existuje od roku 2004 a v současné době vydává přibližně třicet pět titulů ročně. Pro české čtenáře pečlivě sestavujeme ediční plán, který mapuje aktuální dění na literární scéně, především světové. Cítíme se být nejen Čechy, ale také Evropany, a proto náš zájem soustřeďujeme ke knihám vycházejících z hodnot západní civilizace, jejích estetických kořenů i její pohnuté historie a které je současně podrobují kritické reflexi. Oslovují nás knihy, které zachycují rozmanité aspekty lidské existence, nahlížejí z různých perspektiv na mezilidské vztahy, zkoumají vztah člověka a společnosti a přinášejí individuální výpověď o dnešním světě. Nevydáváme jen současné romány a kratší prozaické žánry světové a české provenience, ale také knihy z oblasti literatury faktu a poezii. V současné době zaujímají v našem edičním plánu stále výraznější místo knihy o umění, především o umění současném, a roli umění v životě člověka i společnosti.

Považujeme za důležité, aby obsah knihy i myšlenky v ní vyjádřené byly v souladu s jazykovým i grafickým ztvárněním knihy. Již na počátku samotného výběru knih klademe důraz na originalitu a vytříbenost autorského stylu, a proto je pro nás klíčové, aby čtenářský zážitek zprostředkovávali špičkoví čeští překladatelé a naše knihy procházely rukama zkušených a odborně kompetentních redaktorů. Jedinečnost každé knihy a pečlivou jazykovou i redakční přípravu zdůrazňujeme originálním grafickým designem obálek. Za dobu své činnosti jsme se zařadili mezi výrazné hráče na českém knižním trhu a naše knihy si našly cestu nejen k předním recenzentům, ale také ke generačně rozmanitému okruhu čtenářů.

Hana Láryšová

Slova jsou pro mě nádherným nástrojem, dveřmi do jiného světa. (osobní blog)