Knižní tip: David a Goliáš
Malcolm Gladwell ve své nejnovější knize David a Goliáš zpochybňuje naše obvyklé vnímání toho, co je překážka a co naopak nevýhoda. Zároveň nabízí novou interpretaci faktů, co pro člověka znamená trpět dyslexií, chodit do prestižní školy, přijít v dětství o rodiče nebo čelit diskriminaci.
Vychází z biblické legendy o Davidu a Goliášovi. Znovu nás zavede na bitevní pole ve staré Palestině a rozebere, proč vítězství pastýřského chlapce proti hrozivému obrovi vůbec nebylo tak nepravděpodobné, jak se vypráví. Na příbězích z nedávné doby pak Gladwell ukazuje, jak mohou obyčejní lidé čelit Goliášům nejrůznějšího druhu. Zaujalo ho přitom, kolik cenného v těchto nevyrovnaných střetech vzniká, kolikrát při boji v drtivém oslabení vytvoří zdánlivý outsider něco nádherného. Především se ale věnuje tomu, že tyto konflikty často interpretujeme mylně, a ukazuje, že to, co pokládáme za největší sílu mocného protivníka, zároveň nezřídka bývá jeho největší slabinou.
Ve čtivých kapitolách nachází nečekané paralely a provazuje počátky impresionistického hnutí s chytrou volbou vysoké školy, válečné strategie s nečekaným úspěchem žákovského týmu, který vlastně vůbec neuměl hrát basketbal, nebo klid, s jakým Londýn zvládal německé bombardování, s příběhem lékaře, který našel lék na leukémii.
Název knihy: David a Goliáš
Autoři: Malcolm Gladwell
Žánr: osobní rozvoj
Doporučeno od: +15
EAN: 9788026501329
ISBN: 978-80-26-50132-9
Počet stran: 304 stran
Formát: 145×205 mm – vázaná s laminovaným potahem a přebalem
Nakladatelstvi: BizBooks
Datum vydání: 23. 4. 2014
E-shop: http://www.albatrosmedia.cz
Ukázková kapitola: zde
Nakladatelství BizBooks přináší svým čtenářům knihy, které se zabývají aktuálními tématy, novými trendy v oblasti osobního a kariérního růstu, financí, byznysu a úspěchu v podnikání. Tyto knihy jsou zaměřeny především na studenty, manažery, top management společností a lidi s touhou po sebevzdělávání.
Knižní tituly tematicky pokrývají oblasti osobního rozvoje, obchodních a manažerských dovedností, prodeje a marketingu, financí a investování, personalistiky, účetnictví a daňové problematiky i obecné ekonomie.
Cílem nakladatelství je přinášet čtenářsky zajímavá témata v souladu s moderními trendy, zvyšovat konkurenceschopnost čtenářů na pracovním trhu a předávat kvalitní informace v oblasti investování peněz a úspěšného podnikání.
Nakladatelství BizBooks spolupracuje s předními českými odborníky, podnikateli a manažery a také s vysokými školami ekonomického zaměření. Naleznete u nás knihy Ivana Pilného, Miroslava Foreta či Davida Grubera. Portfolio knižních titulů je obohaceno o zahraniční bestsellery renomovaných autorů, jako Myšlenkové mapy Toniho Buzana či úspěšný titul Guerilla marketing
AlbatrosMedia, a.s. je mediální společnost a největší knižní vydavatelství v ČR. V návaznosti na tradici sahající až kroku 1949 společnost vydává více než tisíc knižních titulů ročně. Skupina zaštiťuje knižní nakladatelství Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, Edika, BizBooks, CPress, Computer Press, partnerský projekt Edice České televize a nakladatelství elektronických knih eReading.