Česká spořitelna spustila mobilní banku pro Androidy
Od 19. listopadu 2012 mohou klienti České spořitelny, majitelé mobilních telefonů se systémem Android, spravovat a kontrolovat své finance pomocí mobilu. Stačí, když budou mít aktivované internetové bankovnictví a zdarma si stáhnou aplikaci SERVIS 24 Mobilní banka prostřednictvím Google Play. Česká spořitelna tak reaguje na výrazný zájem o tuto aplikaci ze strany majitelů operačního systému Android. Mobilní banka pro Android doplňuje stávající aplikaci pro iPhone a další zařízení se systémem iOS, kterou banka spustila v únoru letošního roku a která u uživatelů sklízí značný úspěch.
„Aplikace pro iPhony nám ukázala, že naši klienti chtějí spravovat své finance prostřednictvím svých mobilních telefonů. Od jejího spuštění v únoru letošního roku si ji stáhlo už více než 35 tisíc uživatelů, kteří jejím prostřednictvím provedli bankovní operace v řádu desítek milionů korun. Věříme, že stejné oblibě se bude u našich klientů těšit i nová aplikace pro Android a do konce roku ji bude používat více uživatelů než současnou iOS verzi,” uvedl David Lorenc, ředitel přímého bankovnictví České spořitelny.
Stejně jako v aplikaci pro zařízení iOS i prostřednictvím této aplikace mohou klienti skenovat a zaplatit složenku (funkce jednoduše převede číselné údaje na složence během okamžiku do platebního příkazu, který klient pouze potvrdí). Tuto funkci zavedla Česká spořitelna jako první banka na českém trhu. Přes aplikaci pak mohou klienti také zadávat jednorázové příkazy, prohlížet si transakční historii nebo zůstatek na účtu, kontaktovat přímo Českou spořitelnu, vyhledat nejbližší bankomat nebo pobočku České spořitelny a zjistit její otevírací dobu. Její bezpečnost je zajištěna pomocí několika vzájemně se doplňujících komponentů – klientského čísla, hesla, bezpečně zašifrované komunikace mezi mobilním zařízením a bankou a také nastavením denních a měsíčních limitů pro bankovní operace.
Spolu s novou aplikací pro Android doznala změn i stávající aplikace pro platformu iOS. Ta ve své nové verzi poskytuje možnost zřídit si více uživatelských účtů na jednom zařízení a také se jednoduše odhlásit z aplikace pouhým zatřesením mobilním telefonem.
Přímé bankovnictví České spořitelny využívá více než 1,45 milionu klientů, z toho 1,2 milionu klientů využívá internetové bankovnictví SERVIS 24.