Dvojitý křest – FUZZY2102, není Müller jako Müller
Richard J. Müller, písničkář z Litomyšle. Překvapivě se nejedná o populárního slovenského zpěváka, ale o ambiciózního všestranného a moderního hudebníka.
Dne 5. února 2016 pokřtí v klubu Kotelna v Litomyšli své nové šesti písňové EP Kafka na nábřeží, a spolu s legendárním Moimirem Papalescu své staronové CD , přestože album již vyšlo oficiálně v září 2015 – Moonpop.
Na křest alba si Richard pozval do Kotelny hosta velmi speciálního ( Gun Dreams, Vanessa, The Nihilists, Magnetik )? to jsou nejznámější projekty spojené se jménem Moimir Papalescu. Hudebník z Pardubic, vlastním jménem Miroslav Papež, který také vydal nedávno své první sólové album Electric Soul.Můžete se tedy těšit na křty tři.
Richard ho zkomponoval, zprodukoval, nahrál a nazpíval zcela sám. Stylově má jeho hudba nejblíže k indie popu s přesahy do rocku, indie folku, ale i electro popu. Najdeme zde prvky osmdesátkové new wave nebo lo-fi. Melancholie v protikladu s existencionalismem současnosti jsou hlavní náměty možná i hodně osobních česky zpívaných textů.
EP Kafka na nábřeží
Původně zamýšlený singl vznikl v lednu 2016 a měl obsahovat pouze dvě nové písně FUZZYho Kafka na náměstí a Papírový město. ?Kafka na náměstí je píseň inspirovaná představou pocitů slavného pražského spisovatele při jeho imaginární procházce současnou Prahou. Papírový město je spíše temnější a tajemná osobní píseň autora inspirovaná stejnojmenným filmem,? uvádí Fuzzy2102.
Po oslovení zvukových producentů pak vznikla myšlenka, rozšířit původně singl ještě o remix písně Minuty z alba Moonpop a další remixy aktuálně nových dvou písní. Píseň Minuty tak nejen dostala nový, neotřelý zvukový kabát, ale stále se zároveň i prvním duetem FUZZYho se zpěvačkou skupiny DIV I DED Veronikou Janoškovou, která se velmi úspěšně pohybuje ve vodách módního navrátivšího poprockového stylu 90. let tzv.?shoegaze?.
Oficiální mix nových písní a zvukovou supervizi nad EP měl opět zkušený mistr zvuku Petr Slezák. O remixy se postarali zvukoví mágové Moimír Papalescu, Filip Helštýn a David Rambousek.
Fuzzy 2102/Moonpop
Rock&Pop recenze – Milan Slezák
Za názvem Fuzzy2102 se skrývá všestranný muzikant a nápaditý indie písničkář Richard Jan Müller, jehož bylo možné zaregistrovat třeba v sestavě pardubické nezávisle rockové kapely The Partisan. Vlastní materiál, vlastnoručně zahraný a… poměrně pestrá deska. Indie kytarovky? Určitě. Stopy electro popu nebo dokonce lehce vzpomínkové new wave? Také by se našlo. Ale ani to není výčet všech vlivů.
Začátek alba buduje specifickou atmosféru mírně zastřeným zpěvem nad kytarovou stěnou, která působí až autenticky ostrovně (Když). V lehce zamlžené melancholické linii se i pokračuje. Romeo s Julií by mohla být hitovkou. Příjemně klenutá melodie doprovodu a zpěv, jenž jakoby chtěl přidat plusový argument do diskuze o využitelnosti češtiny v nezávisle popových či rockových hájemstvích. Určitým předělem alba se zdá být netuctově vystavěná klipová Nikola (nesmírně chytlavý základní riff a nakonec i refrén). V druhé polovině desky se občas ta původní atmosféra vytrácí (např. bych si ji dovedl představit i bez songu Řekni mi). Ovšem zase přináší půvabně křehké zasněné instrumentálky Song For G a klavírní Moonlight i výtečně hudebně vystupňované finále písně Sám v autě. Resumé? Povedené CD.