Středa, 15.5.2024

Knižní tip: Její život v očích panenky (recenze)

Ingrid Desjours - Její život v očích panenkyrecenze knihy
Ingrid Desjours – Její život v očích panenky

Pokud držíte v ruce toto dílo a těšíte se na pořádný thriller, nemohli jste vybrat lépe. Její život v očích panenky je kniha, která ukrývá mnohé překvapení. Co byste také měli o knize vědět je nadměrné množství manipulace s hlavními postavami a námi, jako čtenáři. Když už jste přesvědčeni, že není žádná šance, jak může autorka Ingrid Desjoursová překvapit, nastupuje pořádná ledová sprcha a Vám nezbývá nic jiného než čekat, jak vše dopadne.

Kniha nám představuje příběh nevinné 24leté dívky Barbary, která byla vždy poslušná a přesto neměla jednoduchý život. Své trápení již od útlého věku utápěla v porcelánových panenkách, které ji vždy poslouchaly. A to hlavně v době, kdy ji a matku opustil její vlastní otec. Hlava rodiny. Od té doby již neunikla chování své matky a vinu za jeho odchod nesla po celé své dětství.

Pak matka oslepla a Barbara neměla jinou možnost než vystudovat kosmetičku a jít pracovat. Po ukončení školy si koupila další panenku s honosným jménem a překrásnými kudrnami Sweet Dorian, která bude po zbytek jejího života, její jediná kamarádka. Tento večer se stává osudným mezníkem celého příběhu. Barbara byla znásilněná nechutným, smradlavým a nebezpečným bezdomovcem. Nemohla se bránit, byla jako socha a jen se modlila, ať je po všem. Celou dobu se dívala pouze na jeho knír..

Protože hněv je dcerou utrpení.

Od té doby Barbara cítila velkou hnisající kouli v jejich útrobách, která ji spalovala každý den. Zapomněla na vše a nedokázala vysvětlit ty pocity, které se v ní vytvořili ze dne na den. Tu nenávist. Ještěže měla panenku Sweet Dorian, která na ni od tohoto okamžiku promlouvala stejně, jako Vy a já promlouváme se svými příbuznými.

Na komisařství se něco děje. Marc konečně našel něco, kvůli čemu se vrátil do práce. Už měl dost nemocnic, smutných pohledů a opovrženě otáčených hlav. Ta ženská byla šílená, nikdo to ale neví. Každý si myslí, že nehoda, kterou jeho manželka nepřežila, byla náhoda. Ta svině. Kdyby jen věděli, jak narušený člověk to byl a než aby ji opustil, raději se je pokusila zabít. Ženskou už nikdy ve svém životě nechce ani vidět.

O několik měsíců později pracuje Barbara v kosmetickém salonu, kde od spolupracovnic dostane nové jméno, Barbie. S novým jménem, ale také přichází nová identita, kterou může dávat na obdiv pouze vybraným zákazníkům po pracovní době. Ano. Po pracovní době se z nevinné dívky stala kurva s blonďatou parukou, šikovným tělem a rukama. Barbara v tu chvíli doslova mizela. Viděla co se děje s jejím tělem jakoby byla v mlze.

Matkou veselých holek je smutek

Po městě řádí prostitutka, která oslepuje své zákazníky pomocí nůžek. Jde jí jen o jediné. O PIN všech platebních karet, které mají zákazníci u sebe. Když PIN nedostane, oslepí je.. Následuje vyhrožování kastrace a to už jsou všichni chlapi tak vystrašení, že s odpovědí neváhají ani minutu. Vyšetřovatel Marc si nechává vytvořit její psychologický profil. Chce ji dopadnout jako jeden ze zákazníků. Chce být ten, který polapí vraždící prostitutku s nalepeným knírem

Nemůžu jinak než pochválit tento umělecký počin. Kniha rozhodně nepatří k lehkému čtení a nedoporučuji ji slabším povahám, které při sprostém slově skoro omdlívají. Protože právě toto kniha obsahuje v poměrně velkém zastoupení. Přesto kniha nepůsobí sprostě a vulgárně. Pokud mi nevěříte, musíte si knihu přečíst!

Věřím, že se najdou tací, kteří ji přelouskají jedním dechem jako já a po přečtení se nevěřícně usmívají, jak to autorka celé pojala. Doporučuji tedy knihu milovníkům kvalitního psycha, thrillerů a napětí. Nalejte si sklenku vína, přikryjte se dekou a nechte se unášet příběhem. Jsem zvědavá na vaše reakce. Pěkné čtení.

O autorce:

Ingrid Desjoursová (nar. 1976) je psycholožka specializující se na sexuální kriminologii. Několik let se u belgické policie podílela na vyšetřování sexuálních deliktů, od roku 2007 se věnuje psaní knih a scénářů kriminálních seriálů pro francouzskou televizi. Ve svých románech čerpá z mnoha psychologických profilů sexuálních zločinců, které při svém povolání vypracovala. Napsala několik detektivních románů, které měly velký ohlas nejen ve francouzském prostředí a kterým je společná velká znalost lidské psychiky a schopnost zprostředkovat čtenáři, co její postavy prožívají a jak se cítí. Za svůj debut Echo (2009) získala čtenářskou cenu Plume de Bronze (Bronzové pero). Nyní žije v Paříži.

Název knihy:         Její život v očích panenky
Ingrid Desjours - Její život v očích panenkyAutor:                      Ingrid Desjours
Překlad:                  Petr Christov

Rok vydání:           2016
Počet stran:           288

ISBN:                       978-80-7491-601-4
EAN:                        9788074916014

Vazba:                     Vázáná s přebalem

E-shop:                   kniha – http://nakladatelstvi.HOSTbrno.cz

{source}[[div data-configid=”0/38208917″ style=”width: 610px; height: 460px;” class=”issuuembed”]][[/div]][[script type=”text/javascript” src=”//e.issuu.com/embed.js” async=”true”]][[/script]]{/source}

HostNakladatelství Host vydává především kvalitní českou a překladovou prózu, poezii, literární teorii i literaturu naučnou. Odborné publikace se zaměřují především na historii, sociologii, jazykovědu, osobnosti filmu i další obory. V posledních letech se velmi výrazně rozšířila řada překladové beletrie, severských kriminálních románů a thrillerů. Nově Host hledá kvalitní knihy i v oblasti žánrové (sci-fi a young adult) a dětské literatury. Relativně nedávno našla v Hostu přístřeší i prestižní edice Česká knižnice, která zájemcům nabízí kvalitní ediční zpracování děl českých klasiků. Naší cílovou skupinou jsou jednak lidé, kteří se zabývají literaturou „na vyšším stupni” (studenti, učitelé apod.) a dále průměrně či spíše nadprůměrně nároční čtenáři, kteří se u knih chtějí bavit a odpočívat, avšak spotřební a braková literatura je pod jejich úroveň.